You Are Here: Home » gezmek güzel şey » girona-figueres

girona-figueres

girona

3.gün

Barcelona turunun bitişiyle, arabayla çıkacağımız İspanya turu başlasın o zaman dedik ve Europcar’dan arabamızı kiralamak için Barcelona Havaalanı’na gittik. Eğer araba kiralamayı düşünüyorsanız çok erken gitmenizi tavsiye ederim çünkü kiralama işlemleri çok ama çok uzun sürüyor. Arabayı tahminimizden geç alışımız planlarımızı yavaş yavaş aksatmaya başladı. Arabayla ilgili çok fazla sürprizle karşılaştık ama ne olursa olsun keyfimizi kaçırmadı tüm yaşananlar. Arabayla İspanya turuna dair tüm detayları yazının sonunda uzun uzun anlatacağım. Ama şimdi çiçek şehre gidelim..

İnternette yaptığımız araştırmalarda Girona hakkında çok fazla övgüye rastlamamıştık o yüzden de Figueres’teki Dali müzesine geçmeden önce bir uğrak yeri olarak kullanmayı düşünüyorduk. Ama Girona’nın sokaklarını keşfetmeye başladıkça kesinlikle çok büyük bir haksızlığa uğradığını düşünmeye başladık.

Girona, katalonya özerk bölgesini oluşturan 4 ilin en küçüğü. Orta çağın karanlık ve baskıcı döneminde, yahudi nüfusun toplanarak getto oluşturduğu iki yerden biri olmuş. Baskılara dayanamayıp göç etmek zorunda kalan yahudilerin dışında, baskılardan kaçmayan ve katolikliği kabul eden yahudilerin kurdukları düşünülüyor bu şehri..

FullSizeRender-28

FullSizeRender-29

FullSizeRender-30

Yahudi mahallesine (El Call) girdiğiniz an büyüleniyorsunuz. Her adımda fotoğraf çektirecek görsel bir şölen var. Taş binalar, arnavut kaldırımlar, dar sokaklar orta çağın havasını ciğerlerinize çektiğinizi hayal ettiriyor.. 11.yy’a kadar belli bir ücret karşılığında kralın koruması altında yaşayan yahudiler fanatik hristiyanlar tarafından saldırılara maruz kalınca yahudi mahallesi; sadece yahudi cemaatinin yaşayabileceği, izole edilmiş ve dışarıdan halkın girişine izin verilmemiş bir yer haline dönüşmüş.

Girona’yı sanırım hep çiçek kokusuyla hatırlayacağım. Her ne kadar internette fazla övgüye rastlamamış olsak da turistler Girona’ya haksızlık etmemişlerdi. Adım başına on turist düşmesi Girona’nın tek sıkıntılı kısmıydı. Zaman zaman fotoğraf çekebilmek için o güzelim karelerdeki tüm insanları hayal gücümde yok etsem de gözlerimi açtığımda acı gerçekle karşılaşıyordum. Çok fazla insan :(  Güzel mekanlar için en büyük talihsizlik fazla ilgi görmesi.

FullSizeRender-32

FullSizeRender-31Her eski şehirde olduğu gibi burada da kaleler ve surlar karşınıza çıkıyor. Surların şehrin en yüksek yerine inşa edilmiş olması, size panaromik bir Girona seyri sunuyor.

Yahudi mahallesinden zar zor ayrılıp Onyar Nehri‘ne geçtik. Nehrin iki yanına dizilmiş pastel renkli evleriyle tabloyu anımsatan ortaçağ şehri bizi bir kez daha kendisine hayran bıraktı. Eiffel köprüsü üzerindeki çiçekler, iki yanındaki rengarenk evler ve nehri ile sizi kendine hayran bırakıyor. Tabii en önemli özelliği Eiffel tarafından yapılmış olması. Burada da kalabalık bizim için sıkıntı oluyor istediğimiz gibi kareler yakalama şansımız olmadan buradan ayrılıp St. Agusti köprüsü‘ne geçiyoruz. Bu köprüde, Eiffel köprüsü hemen arkanızda kalıyor. Ve karelerinizi renklendiriyor.

eiffel bridge

st. agusti bridge

St. Agusti köprüsü
Burada da bulunan La Rambla caddesi alışveriş tutkunlarına cazip gelebilir ama bizim Girona’yla kurduğumuz bağ çok farklı olduğu için hiç vakit geçirmedik. Bence modern şehir kısmıyla hiç vakit kaybetmenize gerek yok kendinizi eski şehre atın ve orta çağa ışınlanın..

Figueres’e doğru yol almak için arabamızı bıraktığımız açık otoparka gittik. Sistemi anlayana kadar baya uğraştık. Hiç bir görevli olmadığı için de kendimizce makineye 2 € atıp fişimizi aldık ama döndüğümüzde arabanın üzerinde zaten bizi bekleyen bir otopark fişi vardı 6€’luk. Yani kendimizce ilk başta yaptığımız işlem tamamen gereksiz bir işlem oldu. 2 euromuzu otoparka bağışlamış olduk. Ödeme yapmak için bizim gibi acele etmeyin onlar zaten alacaklarını alıyorlar :)

girona’da görülmesi gereken yerler:

Yahudi mahallesi (El Call)

Eski Şehir (Old town)

Onyar Nehri (Rio Onyar)

Eiffel Köprüsü (Eiffel Bridge)

St. Agusti Köprüsü (St. Agusti Bridge)

La Rambla Caddesi (Rambla de la Libertad)

figueres

Figueres’e ulaştığımızda saat 20.00 olmuştu.  Dali müzesini görmek için çok geç kaldığımızı biliyorduk ama yine de şansımızı deneyip sorduk. 18.00′de kapanıyormuş maalesef. Dali müzesini görmek için o kadar yol gelip Girona’ya aşık olmak.. Tatillerin en sevdiğim yanı bu hiçbir zaman plana bağlı kalamıyorsun ve mutlaka bambaşka güzelliklerle karşılaşıyorsun. Bir süre Dali müzesinin bahçesinde dolaştıktan sonra kendimizi müzenin dışını fotoğraflayarak avuttuk..

dali

Sonrasında Sant Ferran kalesine çıkmaya karar verdik. Kalenin de kapanmış olabileceğini bilmemize rağmen tepeden şehri izlemenin harika olacağını düşündüğümüz için o uzun tırmanış yolunu göze aldık ve yanılmadık. Kaleye giremedik ama tepeden şehri izlemek ve o sonsuz yeşillikte kaybolmak için kesinlikle tırmanmaya değer.

figueres

Uzun süre yeşilliklere oturup dinlendikten sonra plan yapmak için merkeze inip bir şeyler yemeğe karar verdik. Figueres’te Dali müzesini ve Sant Ferran kalesini göremediğimiz için bize hiçbir şey ifade etmeyen bir şehir oldu ama tepede oturup sonsuz yeşilliği izlemek çok keyifliydi.

İspanya’nın kuzeyinde gelebileceğimiz en uç noktaya kadar geldik biraz daha gitsek Fransa’ya geçeceğiz.

Sıradaki güzergahımız Madrid’di. Ama Figueres’e geç ulaştığımız için bu gece burada konaklayıp sabah erkenden yola çıkmak daha mantıklı olacaktı. Lizarran Restaurant’a oturup bir yandan bir şeyler yerken bir yandan da kalacak otel arıyorduk ama saatlerce uğraşmamıza rağmen otel bulamadık. Mecburen yola çıkmaya karar verdik. Gece 12′de yola çıktık. Amacımız birkaç saat gittikten sonra bir otel bulmaktı ama iki saat sonra bütün enerjimizin tükendiğini hissedince, yolda bize güvenli gelen bir dinlenme tesisine çektik ve geceyi arabada uyuyarak geçirdik :/

arabayla ispanya turu

FullSizeRender-38

Üçüncü günümüzde İspanya turumuza arabayla devam etmek için araba kiralamak üzere Barcelona havaalanındaki Europcar’a gittik. Araba kiralama işlemi çok uzun sürüyor. Bize sıra gelene kadar zaten sıkıntıdan patlamıştık. Bizim işlemlerimiz de çok uzun sürdü. İlk başta daha basit ve uygun bütçeli bir araba düşünüyorduk. Ama Europcar çalışanı kadın bizi dizel araç almamız konusunda uyardı. Başlangıçta düşündüğümüz paranın üç katını verecek olsak da sonuçta benzin paralarını hesaba katınca dizel arabayla karlı olacağımız için teklifini kabul ettik. Ve koyulduk yollara..

İspanya’nın şehirleri kadar yollarından da aynı keyfi aldım diyebilirim. Çok geniş ve çok güzel yollar. Camdan dışarıyı izlerken muhteşem güzelliklerle karşılaşıp dalıp gitmek uzaklara.. O tatlı anlardan birine kısacık da olsa tanıklık etmek için buyrunuz :)

Biraz yol katettikten sonra arabanın benzini içtiğini fark ettik. Sırf bunu yaşamamak için dizel bir araba kiralamıştık ve bunun için ciddi bir fark ödemiştik. Durumu anlamamız için ilk benzin istasyonuna ulaşmamız yeterli oldu. Benzin almak istediğimizde fark ettik ki arabamız dizel değil benzinliydi! Bunu fark ettiğimiz anda hepimiz küçük çaplı bir şok yaşadık. Ve daha acı olan kısmı kontratımızda arabanın benzinli olduğu yazıyordu. Biz o koşturmacada maalesef kontratı kontrol etmeyi akıl edememiştik. Kaç kişiyle görüşürsek görüşelim kontratta benzinli yazdığı için hiçbir şeyi değiştiremedik.

Değiştirebildiğimiz tek şey rotamız oldu maalesef.. Hayalimiz en kuzeyden güneye gitmekti. Ama benzini içen bir araçla bunu yapmak imkansızdı. İçimiz kan ağlayarak Endülüs’ü rotamızdan çıkarmak zorunda kaldık.

FullSizeRender-39

FullSizeRender-37

Benzinciler en sık uğradığımız yer haline gelmişti maalesef. Ben de madem durumu değiştirme şansımız yok o zaman zevkine varalım kıvamında, durduğumuz her anı fotoğraflamak gibi bir alışkanlık geliştirdim. İspanya’nın 5 şehrini arabayla gezdik. Ve yaşadığımız her şeye rağmen araba kiralama kararı verdiğimiz en doğru karardı.

Bir diğer konuda otoban ücretleri. Evet yollar çok güzel, çok geniş ama her şeyin bir bedeli olduğunu sık sık size hatırlatıyorlar hiç şüpheniz olmasın.

Figueres’ten Madrid’e geçiş yolculuğu biraz sıkıntılıydı. Arabada uyumak zorunda kalmak, Europcar tarafından kazıklanmış olduğumuzu fark etmek, Endülüs’ten vazgeçmek zorunda kalmak.. Ama 7 saatlik yol boyunca hepimiz sessiz sessiz kendi içimizde hazmedip, tatilin geri kalanının tadını çıkarmayı başardık.

Araba kiralamayı düşünenlere; Europcar’dan araba kiralamayın, mutlaka ama mutlaka kontratınızı kontrol edin, dizel araba tercih edin (benzinli gerçekten çok masraflı oluyor ) ve otoban ücretlerine kendinizi hazırlayın :)

Ama kesinlikle arabayla gezin. Şehirler arası yolculukları uçakla ya da trenle yapmaktan çok ama çok daha keyifli.. Tabii bizim cengaver şoförümüz Hilal sayesinde bu kadar keyifli geçti yolculuğumuz. 2200 km yaptık ve hiç bir tehlike yaşamadık. Tabii gündüz Ayşegül’ün de desteği sayesinde. Ben de arkada keyif çatıp yolculuğun tadını çıkarttım :)